marți, 14 mai 2013

Scurt interviu cu Apostol Glavaski, primul rugbist tecucean ajuns in lotul Romaniei!



  Luni 13 mai 2013, la prima ora a diminetii, am sunat la domnul Aostol Glavaski. Mi-a raspuns o doamna si dupa ce m-am prezentat spunandu-i ca doresc sa iau un scurt interviu renumitului domn Glavaski, aceasta mi l-a dat imediat la telefon. Dupa ce i-am explicat ca realizam o pagina de rugbi in noul ziar local "Tecuceanul", am inceput "atacurile " la marele sportiv :
 Reporter - Va deranjez doar cu cateva intrebari pentru tecucenii care iubesc sportul si nu uita ce ati reprezentat Dv. pentru ei.
 A.G.  Cand e vorba de tecucenii mei dragi, nu sant niciodata deranjat. De aceea, in septembrie 2012, cand am fost contactat de organizatorii evenimentului"Jubileu 62"nu am ezitat cu toate ca am o anumita varsta.
Reporter-apropo,va rog spuneti-mi data nasterii dvs.
AG-sunt nascut la 13 aprilie 1934.
Reporter-cum v-ati apropiat de rugbi ?
AG-aveam 19 ani,lucram la uzina electrica si era aceea febra a rugbiului in Tecuci.M-am dus la stadion unde antrenori erau Aurica Buhusi si Gogu Sfetescu si am devenit imediat jucator de baza a echipei.Apoi am fost contacta si covocat la echipa de tineret a tarii si imediat la lotul de seniori unde am jucat alaturi de Alexandru Penciu,Viorel Moraru,Zlataru si altii.Apoi am fost transferat la Barlad la Constructorul,Rulmentul ajungand la Ancora Galati,oras in care am ramas si astazi.
Reporter-cand ati jucat pentru prima oara in lotul mare al Romaniei ?
AG-in 1956,aveam deci 22 de ani.Atunci pe pieptul meu aveam pe tricou stema si insemnele RPR si eu ma simteam mandru ca un tecucean a ajuns sa asculte alaturi de echipa imnul tarii.
Reporter-spuneti-mi povestea cu circul,cu lanturile pe cae se spune ca le rupeati.
AG-da venise in perioada anilor 1954/1955 un circ la Tecuci si eu mergeam acolo pentru a da aceste reprezentatii.Au fost"nebuneli"ale tineretii pentru ca eram recunoscut ca aveam o forta deosebita.
Reporter-aveti copii ?
AG-da,si ma mandresc cu ei.Fata,Marina are 52 de ani,iar baiatul Eugen are 45 de ani.
Reporter-au legaturi cu sportul ?
AG-din pacate,nu.
Reporter-va multumesc foarte mult si doresc sa va deranjez la inceputul anului viitor pe 13 aprilie,atunci cand veti implini frumoasa varsta de 80 de ani.
AG-va multumesc si eu si urez toate cele bune tecucenilor care nu m-au uitat.
IANCU AIZIC

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu