marți, 14 mai 2013

Amintiri despre regretatul meu priete, Florin Caragea!

  

    Era prin octombrie 1962. Incepusem liceul seral. Stateam singur in banca intai, pe randul de la mijloc.La cateva zile dupa inceperea scolii, intra repede pe usa clasei, un tanar blond, cu o mapa in mana. Ma intreaba politicos daca locul de langa mine e liber. Ii spun ca da si imediat imi intinde mana si se recomanda. Ma cheama Florin. Si imediat, in prima ora din acea seara, diriginta noastra de atunci , profesoara Marieta Filita, intra ca de obicei, zambitoare, si ne spue :" Incepand de azi, aveti un nou coleg - Caragea Florin,"  si imediat, Florin se ridica pentru a fi cunoscut de clasa. Ne-am imprietenit foarte repede si aveam sa aflu de la el ca e de loc din partea Tulcei si acum lucreaza la IAS Munteni si in acelasi timp este si elev la o Scoala de maistri la Liceul Agricol. Liceul seral, era atunci la actuala Scoala "Elena Doamna", langa Casa Armatei. In pauza orelor, ne placea sa alergam, precum copiii, prin curtea scolii. Executam pentru dezmortire, sprinturi scurte. Elev fiind, am cochetat si eu cu atletismul, iar in timpul scolii profesionale de la Sibiu, eram chiar in echipa de juniori a Sibiului, avand profesoara de sport o fosta campioana balcanica, Edith Traibal, Dar acum, acest nou prieten, ne impresiona pe toti prin viteza si agilitatea lui.Am aflat de la el ca, era campion judetean si finalist pe tara la campionatele de juniori la atletism dar si la lupte. Acum, pe langa altele, juca si fotbal, in judet, la Avantul Munteni,fiind extrema. Odata, echipa de rugbi a orasului, Petrolul, antrenandu-se pe terenul Liceului Agricol, a asistat la un joc de fotbal obisnuit, intre elevii liceului, printre care era si Florin. Ochiul experimentat al regretatului antrenor Aurica Buhuus, a vazut in el, in extrema de fotbal Florin Caragea, o adevarata "aripa" pentru echipa de rugbi.Rugbiul, era pe atunci " proaspat" la Tecuci. Nea Aurica l-a contactat si i-a spus daca vrea sa faca "rugbi"Dar eu, a raspuns Florin, nici nu stiu ce e cu acest joc, la care "nea Aurica " i-a zis simplu : Prinzi mingea si fugi cu ea spre terenul advers. Eu nu stiu cine te poate prinde!Restul, invatam pe parcurs. Asa a si fost. Dupa cateva meciuri, ajunsese deja o vedeta locala. Facea naveta la Munteni. La Tecuci. nu avea pe nimeni. De multe ori, cand aveam mai multe ore si nu mai avea autobuz la Munteni, il luam acasa la mine si dormeam impreuna. Parintii mei si mai ales fratele, il acceptasera cu drag, ca un nou membru al familiei. Nu pot uita cum, la un meci disputat la Tecuci, , in urma unui placaj facut de un aparator, acesta a calcat cu gheata pe capul lui, si a fost scos la marginea terenului si dus apoi la spital. La externare, intrebat unde locuieste, a dat adresa mea si astfel, pana la vindecare, a stat numai la noi, Dupa circa un an, a fost chemat la echipa "Ancora " Galati" si apoi, pe perioada stagiului militar, a jucat la echipa campioana pe atunci "Steaua", echipa prin care a cunoscut adevarata consacrare sportiva, fiind cu aceasta campion national si participand la numeroase meciuri internationale, in tara dar si peste hotare. A fost apoi luat de echipa Farul Constanta, unde si-a incheiat si activitatea sportiva. Pe unde trecea, fie in tara, dar mai ales peste hotare, imi expedia mereu vederi. Apoi, o buna bucata de vreme, nu am mai stiut nimic de el, pierzandu-i adresa. In urma cu cativa ani, am fost cu familia la mare. Am luat cu rabdare cartea de telefon si l-am gasit. Am format numarul si mi-a raspuns o voce feminina. Am intrebat "Casa Caragea" iar raspunsul
a fost foarte ezitant. Am spus cine sant si doamna a spus : Da, Florin imi vorbea mereu de Dv. Acum insa e tare bolnav, are Parkinson! Am fost parca si mai inversunat sa-mi revad prietenul dar sotia a continuat :Stiti,stam intr-o garsoniera si ... Am cereut adresa exacta si fiind cu masina, am ajuns imediat la el acasa. Pe drum, ma tot intrebam cum e posibil, ca o mandrie locala, fosta si mandrie nationala, sa fie marginalizata in asa masura. Daca celebru roman al lui Alexandru Dumas, amintea de o reantalnire "Dupa 20 de ani", noi acum, ne revedeam, dupa 40 de ani !!Desi eram cu familia, am urcat singur. Sotia, mi-a deschis zambitoare intreband : Ati spus ca santeti cu familia, unde sant ei acum ?Nu vreau sa va deranjez, am raspuns dar, doamna m-a luat de mana si am coborat sa fim cu totii la acest eveniment. Nu stiu cum sa descriu mai bine revederea cu prietenul meu Florin. Voiam parca sa refuz figura ce o aveam in fata, un om plin de suferinte, vazand in el aceea persoana care statea cu mana intinsa spre mine spunandu-mi, in urma cu 4o de ani " Ma cheama Florin!"Dar, aceasta e viata si noi trebuie sa o traim asa cu bune si cu rele. Aveam apoi sa aflu ca bucuriile familei pline de griji de azi, se afla doar in cei doi copii ai lor, Ionut , nascut in anul 1975, absolvent al Facultatii de Educatie Fizica, fost campion national cu Farul, in aceea perioada locuind la Montreal, triplu campion al provinciei Ouebec cu echipa Parc Olympec, iar in timpul liber un fin poet, una din carti aparuta chiar in acel an si intitulata "Delirium Tremens, pe care mi-a daruit-o cu multa placere si bucurie. Al doilea copil, o fata, Florina, atunci locuia in Spania. De la imbolnavirea lui Florin, sotia lui Florin, fost portar al echipei de handbal Farul, a fost nevoita sa abandoneze totul spre a se ocupa cat mai mult de Florin. Marele rugbist de valoare nationala si internationala, dupa ce nu a mai jucat, a lucrat la Spatii Verzi, pensionat, retribuit cu "Teribila " suma de 5oo Ron lunar. Putin zic eu, fata de ceea ce a facut el pentru sport. Clubul Farul, caruia el i-a fost foarte devotat, nu l-a ajutat cu absolut nimic. Florin mi-a pus in brate un album si, cu mana tremuranda, imi explica : Aici sant in Franta, aici in Canada ... dar ochii ii lacrimeaza.
 Nu am putut sta mult la el. Am mai vorbit apoi cu familia Caragea la telefon iar in luna septembrie a anului trecut, la sarbatoarea rugbiului prilejuita de 62 de ani de rugbi la Tecuci, manifestarea a inceput cu o slujba de pomenire oficiata de un sobor de preoti, pentru rugbisti decedati, atunci, auzind si numele CARAGEA FLORIN! Am intrebat organizatorii de unde au aceasta stire si mi s-a raspuns : De pe saitul Fedreatiei !
 Am vorbit apoi cu doamna Elena, sotia lui Florin, care mi-a erxplicat, printre lacrinmi, dureroasele ultime clipe ale celui ce a fost prietenul meu. Acum, de Florii, am tinut sa aduc felicitari ficei lui, Florina, care ii va duce mai departe numele.
  Dumnezeu sa-l aibe in paza !!
  IANCU AIZIC

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu